Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

A Magas Tátra

Nem voltam még nyolc éves, amikor édesapám, a  talán mindenki által szeretett Dömötör Ferenc egyetemi adjunktus (1925 - 2005) először vitt  magával a Magas Tátrába. Hrebienokon (Tarajka, 1280 m. tengerszint felett) volt a szállásunk, egy sátortáborban. Csak ma tudom igazán értékelni, hogy minden reggel "leszaladt" Stary Smokovecre (Ótátrafüred, 1030 m.) egy kis friss zsemléért és tejecskéért a két kicsi fiának, s  csak utána keltünk útra.

Az elmúlt közel ötven év alatt szinte minden évben sikerült eljutnunk kedves hegyeink közé, s a jelzéssel ellátott túristautak mentén minden mászható csúcsra (legtöbbjére több ízben is) eljutottunk.

2005 szeptemberében, utolsó közös túránkon, a Tar pataki völgyben tettünk hatalmas sétát. Nem tagadom, pár pohár borovicska is segített a szintkülönbségek legyőzésében, de másnap már indultunk haza, hiszen az unokája esküvőjén kellett táncolnia. Október másodikán hagyott itt minket, rövid szenvedés után, de bennem ez a kép maradt meg róla. Nekem már a Magas Tátra és "Papi" egyet jelent.

Ha ott járok, vagy ezeket a képeket nézegetem, mindig látom Őt is.